Vi er her for å hjelpe deg

Velg blant kategoriene under for å finne svar på det du lurer på.

Kontakt oss

Kundeservice

Telefon: 07978 (tast 2), 55 52 79 78 fra utlandet
(Hverdager 08 - 16)

Chat med kundeservice ved innlogging på Min bedrift / Min side:

https://www.proximo.no/minbedrift

Min bedrift / Min side er et selvbetjeningsverktøy. Bedriften og brukere får oversikt over alle abonnement, fakturaer, forbruk etc. knyttet til kundeforholdet med Proximo. De ansatte i bedriften kan kun se sine egne abonnement.

E-post: kundeservice@proximo.no

Salg og produktinformasjon

Telefon: 07978 (tast 1), 55 52 79 78 fra utlandet
(Hverdager 08 - 16)

Chat med salg på våre nettsider:
https://www.proximo.no

E-post: bedrift@proximo.no

Retur av utstyr

NextGenTel - Postens Godssenter Oslo, 0062 Oslo
NB! Pakken må sendes med sporingsnummer for at godssenteret skal kunne behandle forsendelse.

Avtalevilkår

Avtalen regulerer vilkår for Proximo´s leveranse av elektroniske kommunikasjonstjenester, herunder fast bredbånd, mobil- og IP-telefoni, og Kundens bruk av disse.


Vedlegg

Mobil/-bredbånd

Med Proximo appen får du oversikt over:

  • Datamengde inkludert i ditt abonnement
  • Datamengde forbrukt, og hva du har igjen
  • Samtaler i Norge til mobil/fasttelefon i minutter
  • Antall SMS i Norge
  • Samtaler til utland i sekunder
  • Interne samtaler i sekunder
  • Antall SMS/MMS innholdstjenester, mva. fritt

Last ned app fra Google Play for Android enheter
Last ned app fra Apple Store for iPhone enheter

For fakturaoversikt - logg deg inn på Min bedrift

Her finner du bla. annet;
  • Oversikt over siste fakturaer med beløp og KID
  • Se samtalespesifikasjon
  • Utskrift eller nedlasting av faktura i pdf-format

Med Visual Voicemail går personsvar meldingene rett til en innboks i telefonen, slik at du slipper å ringe personsvar for å høre den. Du kan velge hvilke du vil lytte til eller hvilke du vil slette.

For å få Visual Voicemail må du ha en telefon som støtter tjenesten og aktivert Personsvar.

Hvis det er første gang du bruker personsvar, blir du bedt om å lage et firesifret passord og lese inn personlig hilsen.

Se vedlegg for konfigurering av Visual Voicemail på din telefon.

Funksjoner i Visual Voicemail

Lag personlig velkomsthilsen, få meldinger som Visual Voicemail, personsvar direkte eller direkte til din e-post.

  • Lagring i 14 dager for nye meldinger og avspilte meldinger
  • SMS-varsling og MMS-levering
  • Who Called
  • Visual Voicemail
  • Ring inn fra annen telefon
  • Passord
  • Personlig hilsen
  • Internasjonal Hilsen



Vedlegg

Når dere blir kunde hos Proximo kan vi, etter avtale, refundere bruddgebyr fra avgivende operatør. Dette skjer ved at dere sender Proximo Norge AS en faktura som dekker gebyret. Vennligst følg instruksjonene på denne siden for å få prosessen så smidig som mulig.

Vilkår for refusjon av bruddgebyr

  1. Bruddgebyret refunderes til den bedriften som står som juridisk eier av det aktuelle telefonnummer hos Proximo.
  2. Aktuelle abonnement må være kredittgodkjent og aktiv hos Proximo.
  3. Det kan ikke være refundert bruddgebyr på abonnement/mobilnummer tidligere hos Proximo.
  4. For å få refusjon av bruddgebyr må faktura og nødvendig dokumentasjon være rettet til Proximo innen 90 dager fra nye abonnement er aktive i nettet til Proximo.
  5. Alle abonnement tilknyttet refusjonen får bindingstid 24 eller 36 måneder i henhold til kontrakt. Ved brudd på denne vil Proximo fakturere utkjøp i sin helhet i tillegg til bruddgebyr etter gjeldende priser.

Lag faktura riktig første gang for rask behandling og vi sparer din og vår egen tid!

  1. Dere som kunde betaler faktura fra avgivende operatør.
  2. Faktura til Proximo Norge må være stilet til oss og utstedet av dere som juridisk eier av abonnement hos Proximo.
  3. Fakturatekst skal være «Utkjøp av avtale» samt henvisning til deres kundenummer hos Proximo med påført mobilnummer det kreves refusjon for med avtalt beløp per abonnement.
  4. Se vedlagte faktura eksempel med minimum informasjon vi krever for godkjennelse og refusjon.
    NB! Viktig at betalingsvilkår er netto 30 dager.
  5. HUSK! Kopi av faktura dere har betalt fra avgivende operatør som viser mobilnummer, beløp og at beløpet gjelder brudd på binding/avtale må legges med faktura dere har laget og sender til Proximo.
  6. Faktura til Proximo, sammen med kopi av faktura fra avgivende operatør sendes via e-post til fakturainn@proximo.no, eller per post til:
    Proximo Norge AS
    Att: Utkjøp av binding
    Postboks 124
    0216 Oslo.

Vedlegg

Proximo tilbyr Data Rollover for et tillegg på kr 59,-/mnd på alle sine Fri bedrift abonnement med unntak av Fri bedrift 30, 50 og 100GB. Med tjenesten Data Rollover kan du «rulle» med deg ubrukt data videre fra en måned til en annen når du har data igjen fra din ordinære datamengde.

Grensen for Data Rollover er det dobbelte av inkludert datamengde i ditt abonnement. Har du data igjen ved månedsskiftet rulles dataen videre til neste måned. For eksempel: Har du et 3 GB mobilabonnement vil du maks kunne rulle over 3 GB ekstra. Bruker du 1 GB, ruller du over 2 GB til neste måned. Maks Data Rollover er det dobbelte av inkludert datamengde i ditt abonnement.

Ved datautvidelse brukes det av inkludert datamengde først. Datautvidelse kan ikke overføres til neste måned.

Alle våre mobilabonnement lar deg bruke telefonen din i EU og EØS uten ekstra kostnad. Du kan ringe, sende SMS og bruke mobildata lokalt i EU-land og til Norge fra EU/EØS, men ikke fra Norge til utlandet, spesialnummer, offshore eller om bord i skip/fly.

Ringer du fra Norge til EU/EØS, eller fra EU/EØS til resten av verden gjelder egne priser.

Bruker du opp dataen på reise i EU/EØS kan du kjøpe datautvidelse til samme pris som hjemme, og har du data til overs av inkludert datamengde i ditt abonnement ved månedsskiftet, ruller du ubrukt data med til neste måned. Ved datautvidelse brukes det av inkludert datamengde først. Datautvidelse kan ikke overføres til neste måned.

Er du andre steder i verden gjelder egne priser.

Trenger du mer data av og til?
Kjøp datautvidelse når du trenger det. Dataen tilbakestilles den 1ste i hver måned, det vil si at du starter hver måned med din inkludert datamengde. Når du har brukt opp din datakvote kan du bestille datautvidelser fra 3GB til 100GB fra kr 99,- som gjelder ut måneden.

Datautvidelse gjelder alle SIM-kort som er registrert for abonnementet, det vil si også for Tvilling-SIM og Data-SIM.

Bestilling av Datautvidelse
Kan du gjøre via SMS ved å sende kodeord Data xxxGB til 02101, eller via Min bedrift / Min side.

Trenger du jevnlig mer data?
Da lønner det seg sannsynligvis å bytte til et abonnement med mer data inkludert.
Det kan du gjøre på Min bedrift / Min side eller ved å kontakte vårt kundesenter på telefon 07978.

Abonnement: Ved 24/36 måneders avtalebinding koster det kr 3500,- eks moms per nummer å avslutte et abonnement før bindingstiden er over.

Telefonbinding: Har du kjøpt telefon vil bruddgebyret være 2500 eller 5000, avhengig av apparat støtte gitt.

Alle Proximo abonnement har fri fart. Fri fart kan gi en høyeste hastighet for nedlastning på 220 Mbit/s, og for opplasting 35 Mbit/s. De faktiske hastighetene avhenger av kapasitet og andre forhold. * Antall mobilbrukere der du er. Er det flere mobilbruker i et området enn det er dimensjonert for, vil hastigheten kunne reduseres.

  • Hva slag mobiltelefon eller mobil-ruter du bruker.
  • Avstand til mobilmast der du er. Kortere avstand gir høyere hastighet.
  • Teknologi som er tilgjengelig der du er:
Teknologi Maks (praktisk) nedlatingshastighet Maks (praktisk) opplastingshastighet
4G+ Opptil 220 Mbit/s Opptil 35 Mbit/s
4G Opptil 80 Mbit/s Opptil 35 Mbit/s
3G Opptil 30 Mbit/s Opptil 8 Mbit/s
2G Opptil 200 Kbit/s Opptil 100 Kbit/s

En mobiltelefon som støtter 4G+ er i stand til å lytte på flere frekvenser samtidig, noe som totalt sett gir vesentlig høyere hastigheter opp mot det som er maksimalt oppnåelig.

PIN-kode er en firesifret kode som du må taste inn når du slår på din mobiltelefon.


PUK-kode er en åttesifret kode som du trenger dersom du har glemt PIN-koden.
Begge kodene står i brevet du mottok sammen med SIM-kortet. PUK-koden finner du også ved å logge inn på Dine sider.

Glemt PIN-kode?
Dersom du har glemt din PIN-kode, trenger du PUK-koden for å få låst opp telefonen – denne finner du på Dine sider eller i brevet som fulgte med SIM-kortet.

Etter å ha tastet feil PIN-kode tre ganger på rad, vil du bli bedt om å angi PUK-koden. Når du har skrevet inn denne, vil du få mulighet til å lage en ny PIN-kode. Vær oppmerksom på at du har ti forsøk på å taste riktig PUK-kode – hvis du taster feil PUK-kode ti ganger, blir SIM-kortet sperret og du må bestille nytt via Dine sider eller ved å kontakte kundeservice.

Bytte PIN-kode
På de fleste telefoner kan du bytte PIN-koden via telefoninnstillingene.
Følgende metode skal fungere på alle telefoner:
Tast **05*<din PUK-kode>*<Ny PIN-kode>*<Gjenta ny PIN-kode>#.

Bestille nytt SIM-kort:
Du kan enkelt bestille nytt SIM-kort på Min bedrift.
Her velger du hvilken type kort du ønsker, og om kortet skal være aktivert eller ikke.

SIM-kort sendes automatisk per post fra vår logistikkpartner.

Aktivert SIM-kort:

Hvis du bestiller et aktivert kort, vil det gamle slutte å virke umiddelbart. Dette kan derfor være greit dersom du for eksempel har mistet SIM-kortet.

Ikke-aktivert SIM-kort:

Hvis du bestiller et ikke-aktivert kort, vil du kunne bruke det gamle helt til du selv velger å aktivere det nye. Dette kan være lurt dersom du har et fungerende SIM-kort men likevel trenger nytt – for eksempel om du har fått en ny telefon som benytter en annen SIM-type.

Når du skal aktivere nytt SIM-kort må du logge deg inn på Min bedrift.

  • Logg deg inn og velg mobilnummer du ønsker å aktiver nytt SIM-kort på
  • Klikk på knappen "Bestill/Aktiver nytt SIM-kort"
  • Velg "Aktiver SIM-kort"
  • Skriv inn IMSI-nr. som står i brevet som fulgte SIM-kortet i feltet "Uaktivert SIM-kort"
  • Trykk "Bestill/Aktiver" (det tar noen minutter og det nye SIM-kortet er aktivert)

Mini, mikro, nano:
Det finnes i dag tre ulike størrelser på SIM-kort: mini, mikro og nano. Vi har alle størrelsene i ett og samme kort, og du trenger bare å brekke ut den størrelsen du trenger.
Hvis du brekker ut for mye, kan du enkelt sette delene sammen igjen. Du trenger ikke bestille nytt.

BankID på mobil:
SIM-kortene våre støtter BankID på mobil.

Ring kundeservice på telefon 07978 for å sperre mobilabonnementet ditt. Sperretjenesten er døgnåpen.

Dersom telefonen din ikke vil starte med SIM-kortet fra Proximo er det sannsynligvis en operatørlås på telefonen. Operatørlås gjør at du ikke kan bruke telefonen med SIM-kort fra andre operatører enn den du har kjøpt telefonen fra, og er vanlig dersom du har kjøpt en subsidiert mobiltelefon.

For å få hjelp til å fjerne operatørlåsen må du kontakte operatøren du kjøpte telefonen fra. Dersom det har gått mindre enn 12 måneder fra kjøpet kan det være at du må betale et gebyr for å få låst opp telefonen.

Dette er noen av de vanlige feilmeldingene du får når du setter SIM-kortet fra Proximo i en operatørlåst mobil:

  • Telefon begrenset
  • SIM-kort ikke godkjent
  • SIM-kort avvist
  • Sett in riktig SIM-kort
  • SIM ugyldig
  • Angi begrensningskode

Klikk her for å få tilsendt automatisk oppsett for mobildata og MMS I tillegg til å ha rette innstillinger på plass må du sørge for at mobildata er aktivert på telefonen. Hvis din telefon ikke kan motta automatisk oppsett, må du legge inn rette innstillinger selv – veiledning finner du under. Manuelle innstillinger

iPhone

  1. Åpne “Innstillinger” og velg “Mobilnett”.
  2. Kontroller at “Mobildata” er slått på.
  3. Velg “Mobildatanettverk”.
  4. Under overskriften “Mobildata” legger du inn følgende verdier (feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):
  • APN: telia

Under overskriften “MMS” legger du inn følgende verdier (feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):

  • APN: telia
  • MMSC: http://mm/
  • MMS-proxy: 212.169.066.004:8080
  • Maks. MMS-størrelse: 307200

Slå telefonen av og på.

Android

  1. Åpne “Innstillinger” og trykk på “Mer” under overskriften “Trådløst og nettverk”
  2. Velg “Mobile nettverk”.
  3. Sørg for at det er krysset av i boksen hvor det står “Data aktivert”.
  4. Velg “Navn på aksesspunkt”.
  5. Trykk på plusstegnet øverst til høyre på skjermen.
  6. Legg inn følgende verdier (de feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):
  • Navn: NextGenTel mobil
  • APN: telia
  • MMSC: http://mm/
  • MMS-proxy: 212.169.66.4
  • MMS-port: 8080

Trykk på menysymbolet øverst til høyre og velg “Lagre”.Slå telefonen av og på.

Generelle innstillinger Dersom du ikke har en iPhone eller Android-telefon kan du benytte innstillingene under. Fremgangsmåten varierer fra telefon til telefon, og du må derfor sjekke bruksanvisningen til din telefon hvis du er usikker på hvordan du skal gå frem. Internett

  • Tilgangspunktnavn/APN: telia
  • IP-adresse/Gateway: 10.254.254.10
  • Port: 8080
  • Brukernavn/Passord: La disse feltene være tomme.

MMS

  • Tilgangspunktnavn/APN: telia
  • IP-adresse/Gateway: 212.169.66.4
  • Port: 8080
  • MMS-server: http://mm/
  • Brukernavn/Passord: La disse feltene være tomme.

Ja, du kan benytte 4G hvis du har en mobil som støtter 4G og det er 4G-dekning der du befinner deg.
Opplevd hastighet vil variere og avhenger av abonnement og andre forhold.

2G, 3G og 4G er betegnelser på tre generasjoner mobilnettverk som alle benyttes i dag. I praksis er den viktigste forskjellen på disse tre hvilken hastighet du får på mobildata.

  • 2G er en betegnelse på GSM-nettet som ble tatt i bruk i 1993. Dette er i hovedsak et nett som brukes for taletrafikk, men også dataoverføring i form av EDGE. Med EDGE er makshastigheten på data 220 kbps.
  • 3G støtter, i likhet med 2G, både tale og data, men hastigheten på datatrafikk er langt større. I 3G-nettet er makshastigheten på data 42 Mbps.
  • 4G skiller seg fra de to foregående nettene ved at det er et rent datanett – det er altså ikke mulig å ringe via 4G. Dette er ikke noe du som kunde trenger å tenke på, for telefonen bytter automatisk over til 3G/2G når du skal sende eller motta samtaler og SMS. Per i dag kan 4G levere hastigheter opp mot 100 Mbps.

Hvordan vet du hvilket nett du er tilkoblet? Øverst på telefonen din vil du se et symbol som indikerer hvilket nett du er tilkoblet. Hva det står avhenger av hvilken telefon du har.

  • Er du på 2G vil du som regel se “E”, “EDGE” eller “GRPS”.
  • Er du på 3G vil du som regel se “3G”, “H” eller “H+”.
  • Er du på 4G vil du som regel se “4G” eller “LTE”.

Hva må du gjøre for å få 4G? Alle våre mobilabonnement støtter 4G, men hvilken hastighet du kan få avhenger av hvilket abonnement du har og en rekke andre forhold. Les mer om dekning og hastighet over For å få 4G på mobilen er det to ting du må gjøre:

  1. Ha en telefon som støtter 4G. De fleste nyere smarttelefoner har støtte for 4G. Er du usikker på om det gjelder din telefon, er det enkelt å finne ut av ved å gjøre et søk på Google.
  2. Sørge for at 4G er aktivert på telefonen. På de fleste telefoner kan man velge hvilket nett telefonen skal foretrekke. Sørg for at din telefon er satt opp til å velge 4G der det er tilgjengelig. Da vil telefonen automatisk velge det nettet som gir deg best hastighet.

Ja, du kan beholde mobilnummeret ditt når du bestiller abonnement hos Proximo. Viktig å huske hvis du vil overføre nummeret ditt:

  • Ikke si opp abonnementet hos din nåværende operatør. Det skjer automatisk når nummeret er overført.
  • Opplysningene i bestillingen (Org.Id.) hos Proximo må stemme overens med det som er registrert hos din nåværende operatør.
  • Du kan selvfølgelig flytte ditt private mobilnummer over til din bedrift.

Det avhenger av om du vil beholde telefonnummeret ditt eller ikke.

Hvis du vil beholde telefonnummeret ditt, må du IKKE si opp abonnementet selv. Det skjer automatisk når nummeret ditt flyttes over til Proximo. Sier du opp selv, risikerer du å miste nummeret ditt.

Hvis du vil ha nytt telefonnummer, må du si opp abonnementet selv.

Ja, hos Proximo koster det ingenting å bruke BankID på mobil i Norge.

Ja, vi tilbyr tvilling-SIM på våre mobilabonnement. Tjenesten koster kun kr 19,- pr måned, og bestilles på Mine Sider.

Ja, du kan få et nytt mobilnummer eller du kan overføre ditt eksisterende nummer.

Juridisk eier er den bedriften som står juridisk og økonomisk ansvarlig for abonnementet. Juridisk eier og bruker av abonnementet trenger ikke være den samme.

Viktig ved overføring av telefonnummer:

Ved overføring av telefonnummer fra en annen operatør til Proximo, må samme bedrift stå som juridisk eier av abonnementet hos begge parter.

For å bytte juridisk eier må du kontakte kundeservice på telefon 07978

Det er i utgangspunktet 24 måneders bindingstid på mobilabonnement fra Proximo. Ta kontakt med kundeservice på 07978 dersom du har spørsmål om bindingstid.

Dersom du opplever problemer med Facetime og iMessage kan du forsøke følgende:

  • Gå til Innstillinger > Mail, kontakter, kalendere > Min info.
  • Velg ditt eget adressebokkort.
  • Under fanen iPhone må ditt mobilnummer være lagret med landskode, altså i formatet +47xxxxxxxx.

Når nummeret er riktig lagret bør Facetime og iMessage fungere

Kontakt kundeservice på telefon 07978 dersom dere ønsker å gjøre endringer i abonnement og prisplaner

Hva er operatørlås?

At en telefon er operatørlåst vil si at telefonen kun kan brukes med én bestemt operatør. Dette er vanlig når du kjøper en telefon fra din operatør, eller når du kjøper en subsidiert telefon sammen med et abonnement. Når telefonen er operatørlåst, vil den ikke fungere med SIM-kort fra andre operatører.

Det heter gjerne at operatørlåsen varer i 12 måneder, men sperren vil ikke fjernes automatisk når denne tiden er utløpt. Det betyr at uansett hvor lenge du har hatt telefonen må den låses opp manuelt når du bytter operatør. Det er også mulig å låse opp telefonen før det har gått 12 måneder, men da vil du normalt måtte betale et gebyr til operatøren du kjøpte telefonen av.

Hvordan vet man at telefonen er operatørlåst?

Før du setter inn et nytt SIM-kort er det ingenting på telefonen som viser at den er operatørlåst. Når du setter inn et nytt SIM-kort, vil det vises en feilmelding på telefonen. Feilmeldingens ordlyd varierer, men her er noen vanlige eksempler:

  • Telefon begrenset
  • SIM-kort ikke godkjent
  • SIM-kort avvist
  • Sett inn riktig SIM-kort
  • SIM ugyldig
  • Angi begrensningskode

Hvordan kan operatørlåsen fjernes?

Operatørlåsen fjernes ved hjelp av en kode som du kan få ved å kontakte kundeservice hos operatøren som solgte deg telefonen. Noen operatører har også selvbetjente løsninger på sine nettsider. Proximo kan ikke hjelpe deg med å fjerne operatørlåsen.

Innholdstjenester er SMS-baserte tjenester som nummeropplysning, ringetoner, TV-avstemninger, osv. Disse tjenestene koster normalt mer enn vanlig SMS. Det kan også påløpe kostnader for meldinger som du mottar til din telefon.

Normalt kan du sende en SMS med kodeord STOPP til nummeret du har mottatt SMS fra for å stanse levering av en innholdstjeneste. Du kan også sperre for innholdstjenester ved å ringe kundeservice på 07978.

Ja, du kan sperre for innholdstjenester. Dette gjør du ved å kontakte kundeservice på telefon 07978. Vær imidlertid oppmerksom på at en allerede aktiv abonnementstjeneste ikke vil bli påvirket av denne sperren.

Normalt kan du også stanse levering av en tjeneste ved å sende en SMS med kodeord STOPP til nummeret du har mottatt SMS fra.

Nå kan du enkelt administrere mobilabonnementet selv med noen få tastetrykk. Ring vår selvbetjeningsportal på 21 38 30 00 og velg mellom følgende tastevalg:

  • Tast 1: Saldo og faktura
    • 1. Saldo
    • 2. Informasjon om siste faktura
  • Tast 2: Brukernavn og passord til Min bedrift
    • Få tilsendt brukernavn og passord til Min bedrift på SMS.
  • Tast 3: MMS- og internettinnstillinger
    • Få tilsendt oppsett for MMS- og internettinnstillinger til din telefon.
  • Tast 4: SIM-kort
    • 1. Sperre SIM-kort
    • 2. Bytte SIM-kort
    • 3. Aktivere SIM-kort
    • 4. PUK-kode
  • Tast 5: Nummeroverføring
    • Få informasjon om når nummeret ditt blir overført og Proximo-abonnementet ditt er klart til bruk

Proximo har samme dekning som Telia.

Proximo har en MVNO (Mobile Virtuel NetWork Operator) avtale med Telia Company, som innebærer at Proximo leier seg inn på bakkenettet til Telia Company og har samme dekning og prioritet i nettet som Telia kunder.

Dersom du ønsker å sjekke dekning på din adresse kan du sjekke dette via en uavhengig part som heter Open Signal https://opensignal.com Her kan du laste ned en mobilapp til din smarttelefon eller skrive inn adressen direkte på nettsiden.

Alle våre abonnement på mobilt bredbånd støtter 4G med hastighet på opptil 100 Mbps.

Hastigheten du faktisk får vil variere. Årsakene til dette kan være:

  • Avstand til mobilsenderen
  • Antall påloggete brukere i ditt område
  • Hvilken type modem du benytter
  • Maksimalhastighet på ditt abonnement

Min bedrift finner du oversikt over hvor mye data du har brukt. På en del modem kan du også sjekke forbruket ved å logge deg inn på modemet via en nettleser.

Når datapakken er brukt opp reduseres hastigheten til 120 kbit/s, men du betaler ikke noe ekstra for videre bruk.

Du kan enkelt bestille 1 GB ekstra data på Min bedrift og få full fart igjen. Ekstra data koster 99,– og gjelder til enden av måneden den bestilles i.

Dersom du kan motta SMS på utstyret du bruker, blir du varslet på SMS når datapakken er oppbrukt.

Mobilt bredbånd kan ikke brukes i utlandet. Du blir varslet på SMS når datapakken er oppbrukt. Hastigheten reduseres da til 120 kbps og du betaler kr 4,- per MB. NB! SMS-varsel avhenger av om du har mulighet til å motta SMS på enheten din. Ved SMS varsling vil du få informasjon om å bestille 1GB, 3GB eller 5GB ekstra data fra kr 99,-.

Dersom du har behov for mobildata i utlandet kan ”Delt internett” aktiveres på din mobiltelefon og brukes av flere, tilsvarende som en WiFi-ruter med mobilt bredbånd. Alle våre mobilabonnement kan bruke inkludert datamengde i EU/EØS uten ekstra kostnad. Det er mulighet for datautvidelse fra kr 99,- som gjelder ut måneden i Norge og EU/EØS. Ingen kostnad ved overforbruk av data.

Dette en en tjeneste vi har sammen med vårt søsterselskap Telio.

Ring billig fra utlandet – med appen Telio One over trådløst nett.

0,–/mnd.

Skal du ut på reise, er Telio One det perfekte reisefølge! Ringer du med appen over trådløst nett (WiFi), betaler du samme pris som når du bruker mobilabonnementet ditt hjemme i Norge – uansett hvor i verden du befinner deg.

  • Ring kostnadsfritt hjem til Norge fra utlandet Alle våre mobilabonnement har inkluderte minutter til både mobil- og fasttelefon i Norge, så du kan ringe hjem til Norge med appen helt uten kostnad.
  • Ring kostnadsfritt til andre inkluderte land Har du inkluderte minutter til andre land i abonnementet ditt, kan du også ringe kostnadsfritt til disse landene med appen.

Last ned appen fra App Store eller Google Play nå – du får den gratis med alle våre mobilabonnement.

Android Google play

IPhone App Store

Viktig informasjon om bruk av Telio One

Prisene du betaler når du ringer med Telio One, er de samme som gjelder ved bruk av mobilabonnementet ditt hjemme i Norge. Klikk her for å se prisene som gjelder for ditt abonnement.

Andre ting som er viktige å merke seg:

  • Du må ha mobilabonnement hos Proximo for å bruke Telio One.
  • Dersom du har tjenesten “hemmelig nummer”, må du selv skru av nummervisning i applikasjonen.
  • Du må selv laste ned appen og registrere den på mobilnummeret ditt.
  • Husk at du må åpne appen og bruke den når du skal ringe! Ringer du uten å bruke appen, betaler du vanlige ringepriser fra utlandet.
  • Husk å koble mobilen til trådløst nett (WiFi) når du skal bruke Telio One. Du kan også bruke Telio One med 3G eller 4G, men da må du betale for datatrafikken du bruker.
  • Ditt mobilnummer vises når du ringer via appen, og de du ringer til trenger ikke å ha Telio One.
  • Du må fortsatt betale for å motta samtaler når du er i utlandet.
  • Telio One-tjenesten blir ikke automatisk sagt opp hvis du sletter appen fra mobiltelefonen. Kontakt kundeservice på telefon 07978 for å si den opp.

Telio One støttes av både iPhone og Android

Telio One støttes av iPhone 4 og nyere med iOS 7, iPad og iPod Touch med iOS 7 og Android versjon 3.0 og nyere.

Hvordan bestiller du Personsvar?

Personsvar er inkludert i alle abonnementene våre. Dersom tjenesten ikke er aktiv på ditt abonnement kan du ta kontakt med kundeservice for å aktivere den.

Hvordan ringe din svarer

Personsvar-nummeret til Proximo er 921 00 000. Dette nummeret er felles for alle som har Proximo-abonnement. Ved å ringe dette nummeret fra din egen mobil, kommer du rett til din private personsvartjeneste.

  1. For å ringe personsvar direkte: Hold 1-tasten inne i noen sekunder.
  2. Lagre personsvarnummeret inn på 1-tasten: Hold 1-tasten inne, taste inn +47 921 00 000 og lagre.
  3. Telefonen ringer da automatisk opp din personsvarer og spiller av meldingene dine.

Hurtigtaster for å spille av Personsvar:

Tips: Du kan trykke mens du lytter til meldinger.

  • Valg 1 – Spol 8 sekunder tilbake
  • Valg 3 – Spol 8 sekunder frem
  • Valg 5 – Slett melding
  • Valg 6 – Neste melding
  • Valg 7 – Pause, tast 7 for å fortsette igjen
  • Valg 11 – Spol til begynnelsen av meldingen
  • Valg 33 – Spol til slutten av meldingen
  • Valg 0 – Ring tilbake

Lag personlig velkomsthilsen

Leser du inn din egen personlige velkomsthilsen på svareren, øker sjansene for at venner og bekjente legger igjen en beskjed. De som ringer vet at de er kommet til rett person, og vil i større grad velge å legge igjen en beskjed.

Slik gjør du:

  1. Ring personsvarnummer +47 921 00 000
  2. Tast 3 for personlig oppsett
  3. Tast 1 for Velkomsthilsen
  4. Les inn din hilsen
  5. Bekreft med * (stjerne)
  6. Tast 2 for å lagre meldingen

Personlig velkomsthilsen er din normale velkomstmelding som spilles av når du ikke er tilgjengelig. Ring 921 00 501 for å legge inn Personlig velkomsthilsen direkte.

Opptatthilsen spilles av når du trykker “legg på knappen” på din mobil. Ring 921 00 502 for å legge inn Opptatthilsen direkte.

Spesialhilsen er en midlertidig hilsen som overstyrer alle andre velkomsthilsener du måtte ha lest inn (normal, opptatt eller internasjonal). Denne kan brukes når du f.eks. er syk, på kurs eller på ferie. Når Spesialhilsen er lest inn og aktivert, får du en påminnelse om dette når du ringer din egen svarer. Når du sletter din Spesialhilsen vil din Normalhilsen igjen spilles av.

Ring 921 00 500 for å legge inn Spesialhilsen direkte.

Internasjonal hilsen kan du lese inn på f.eks engelsk. Når det kommer anrop til din Personsvar fra et utenlandsk nummer, vil din Internasjonale hilsen avspilles automatisk. Ring 921 00 503 for å legge inn Internasjonal hilsen direkte.

Hvordan viderekoble telefonen

Vær Obs på at dette må gjøres fra Bedriftsnett dersom man har en slik telefon tjeneste fra oss.

Proximo aktiverer automatisk viderekobling fra din mobiltelefon til din personsvarer når mobiltelefonen er slått av, opptatt eller utenfor dekning. Du kan også velge å viderekoble manuelt. Da benytter du disse tastevalgene:

  • Viderekoble alle samtaler: **21*<nummer du skal viderekoble til># + Ring-tast (grønn tast)
  • Viderekoble når du ikke svarer: **61*<nummer du skal viderkoble til>*<ønsket tid før viderekobling 5-30 sek># + Ring-tast (grønn tast)
  • Viderekoble når det er opptatt: **67*<nummer du skal viderekoble til># + Ring-tast (grønn tast)
  • Viderekoble når det av andre grunner ikke oppnås kontakt med din mobiltelefon: **62*<nummer du skal viderekoble til># + Ring-tast (grønn tast)

Eksempel:

  • Tast ** + Viderekoblingstype (tallkode) + * (stjerne) + telefonnummer du skal viderekoble til + ** + ønsket tid (5-30 sek) + # + Ring-tast (grønn tast)
  • Du ønsker f.eks å sette et anrop til svareren dersom du ikke svarer innen 10 sek.: **61*92100000**10# + Ring-tast (grønn tast).
  • Slette alle viderekoblinger: ##002# + Ring-tast (grønn tast)

Ringe personsvar fra en annen telefon

Når du skal ringe Personsvar fra en annen telefon enn din egen må du taste en personlig PIN-kode. Slik går du fram:

  1. Ring +47 921 00 001
  2. Tast inn ditt telefonnummer, avslutt med *
  3. Mens du hører velkomstmeldingen din; trykk * for å komme til innlogging. Du blir da spurt om å taste din PIN-kode
  4. Tast inn kode og avslutt med * for å høre på talemeldingene dine

Endre PIN-kode

Når du skal ringe Personsvar fra utlandet, eller fra en annen telefon enn din egen, må du bruke PIN-kode. For å endre kode kan du følge en av løsningene under:

Fra Norge, ring 921 00 000. Tast #34. Nå blir du bedt om å taste ny kode.

Telefoni

Se våre brukerveiledninger øverst på denne siden.

Du har tidligere mottatt e-post fra oss med ditt eTalk telefonnummer. 

1. Først må du installere og/eller oppgradere til siste versjon av Chrome nettleser på din PC* 
Chrome kan du laste ned her: https://www.google.com/chrome/browser/desktop/ 
2. Åpne Chrome nettleser på din PC. 
3. Skriv inn adressen: https://etalk.nextgentel.no 
4. Ved første gangs pålogging må du sette et nytt passord. 
5. Klikk på "Nytt passord / Glemt passord" nederst på siden, og skriv ditt eTalk telefonnummer og følg instruksjon for å sette nytt passord. 
6. Du kan nå logge deg på eTalk tjenesten. Fyll inn ditt eTalk telefonnummer og passordet du laget. 

Her finner du brukerveiledning for eTalk tjenesten 


(*) eTalk tjenesten fungerer foreløpig kun på siste versjon av Chrome nettleser. eTalk er 100% basert på åpne standarder og benytter ingen programtillegg. eTalk benytter nyeste funksjonaliteter innen åpne standarder i "Web Real Time Communication| og nettleserteknologi. Etter hvert vil nyere versjoner nettlesere fra Firefox, Microsoft Edge (erstatter Internet Explorer) og Safari implementere nødvendig standarder, og da vil eTalk fungere i disse nettlesere også.

Ja. 

For telefoner med ledning er det enklest å gå til innkjøp av en splitter (fås kjøpt rimelig i enhver elektrobutikk). Trådløse telefoner med flere håndsett er en annen enkel løsning.

Se våre brukerveiledninger på denne siden eller ring oss på 07978.

Ja, bedriften kan selvfølgelig beholde telefonnumrene sine selv om dere bytter til Proximo.

Viktig å huske hvis du vil beholde telefonnummer:

  • Ikke si opp bedriftens abonnement hos nåværende operatør. Det skjer automatisk når nummer(ene) er overført.
  • Personopplysningene i bestillingen hos Proximo må stemme overens med det som er registrert hos din nåværende operatør.
  • Vær oppmerksom på at du ikke kan ta med deg kun det ene av 2 ISDN-nummer. Du kan heller ikke si opp det ene for så å flytte det andre.

Nummeroverføring koster ingenting for bedriftskunder, og tar normalt 10 virkedager. I mellomtiden vil bedriften få midlertidig(e) nummer av oss uten ekstra kostnad.

Ja, dersom du ikke har fasttelefon fra før vil du få et telefonnummer av Proximo.

Det avhenger av om du vil beholde telefonnummeret ditt eller ikke.

Hvis du vil beholde telefonnummeret ditt, må du IKKE si opp abonnementet selv. Det skjer automatisk når nummeret ditt flyttes over til Proximo. Sier du opp selv, risikerer du å miste nummeret ditt.

Hvis du vil ha nytt telefonnummer, må du si opp abonnementet selv.

Det er viktig at vi får oppdatert adresseinformasjon dersom dere flytter. Har dere fungerende bredbånd på deres nye kontor vil IP-telefonene fungere umiddelbart, så det trenger ikke bli noen nevneverdig nedetid på telefonen i forbindelse med flytting.

Kontakt kundeservice på telefon 07978 dersom dere ønsker å gjøre endringer i abonnement og prisplaner.

Ja, men legg merke til følgende:

  • Du må overføre alle numrene som er tilknyttet ditt ISDN-abonnement. Du kan ikke overføre bare hovednummeret.
  • Pass på at du oppgir riktig hovednummer når du bestiller nummeroverføring. Feil rekkefølge vil føre til at bestillingen feiler, og forsinke prosessen.
  • Ønsker du å bruke begge ISDN-numrene dine, kan du bestille en ekstra linje til ditt abonnement på Min bedrift. Tjenesten koster 59,- per mnd.

Nei. Både adapteren og ADSL-modemet ditt trenger strøm for å fungere. Noen kunder kjøper batteridrevet strømkilde som backup, slik at de kan fortsette å ringe en stund etter at strømmen forsvinner.

For å unngå at du går glipp av viktige samtaler ved strømbrudd e.l., anbefaler vi at du aktiverer viderekobling av telefonen din "ved utilgjengelig" på Min bedrift.

Ja, flere av de store alarmselskapene har testet Proximo sammen med sitt utstyr. Spør din alarmleverandør om du kan benytte Proximo sammen med din alarm.

Nei, IP-telefonien vil fungere uavhengig av hvilken bredbåndsforbindelse du har.

Viderekobling kan enkelt konfigureres på Min Bedrift.
Dersom dere mangler passord kan dette bestilles ved å trykke på lenken "Glemt passord".

  • Under fanen "Oversikt", trykk på telefonnummeret som dere ønsker å viderekoble.
  • Velg så "Aktiver" under "Viderekobling". Dersom viderekobling allerede er aktivert, velg "Konfigurer".
  • Velg ønsket viderekobling og trykk "Lagre".
  • Dersom dere velger "Viderekoble til personsvar" vil deres Ebox tjeneste bli aktivert. Mer informasjon dette finner dere under emnet "eBox telefonsvarer" på denne siden.

OBS: Dersom dere har Nextgentel Bedriftsnett 2.0 må viderekobling settes opp via deres bedriftsnettsider. Mer informasjon om dette finner dere under emnet "Bedriftsnett" på denne siden.

Her ser du hvordan du setter opp og bruker telefonsvareren eBox.

Aktivere eBox

Vær Obs på at dette må gjøres fra Bedriftsnett dersom deres telefon er tilknyttet et slikt produkt hos oss.

På Min side må du bestille viderekobling og velge når du vil viderekoble anrop til telefonsvareren. Etter et par minutter kan du sette opp eBox med de innstillingene du ønsker.

 

Ringe til eBox

  • Fra en Cisco/Linksys Bordtelefon ringer du 999#.
  • Fra en Gigasettelefon ringer du 999.

Første gang du ringer eBox

Første gang du ringer til telefonsvareren, får du høre en standard velkomstmelding fra Proximo, og du blir spurt om du vil spille inn en ny velkomstmelding. Tast 1 og følg instruksjonene for å gjøre opptak av en ny velkomstmelding. Avslutt med #. Din nye velkomstmelding blir så spilt av på nytt.

  • Tast # for å godta denne meldingen.
  • Tast 1 for å gjøre et nytt opptak.
  • Tast 2 for å avbryte.
  • Tast 2 for å beholde standard velkomstmelding.

 

Neste gang du ringer eBox

Det blir lest opp hvor mange nye meldinger som vil bli spilt av, og deretter blir meldingene spilt av én etter én.

  • Tast 7 for å gjenta siste melding.
  • Tast * for å få hjelpemenyen.

Dette en en tjeneste vi har sammen med vårt søsterselskap Telio.

Bruk fasttelefonen din på mobilen og ring billig fra utlandet.

19,–/mnd.

Teliophone er en app for smarttelefoner som lar deg ringe med bredbåndstelefoni fra mobilen. Ringer du med appen over trådløst nett, betaler du samme pris som fra fasttelefonen din – uansett hvor i verden du befinner deg.

Last ned appen nå!

Android Google play

iPhone App Store

Si farvel til høye mobilregninger

Med Teliophone på mobilen har du alltid fasttelefonen i lommen. Teliophone-appen fungerer som en tvilling til fasttelefonen din, så du ringer med fastnummeret ditt til samme pris som fra Proximo-abonnementet ditt. Er du ute og reiser, kan du ringe like billig som fra kontoret – uansett hvor i verden du befinner deg. Bare husk at du må koble mobilen på trådløst nett (WiFi) før du ringer med appen.*

  • Ring billig med mobilen – også i utlandet
  • Samme ringepriser og telefonnummer som på fasttelefonen

De du ringer trenger ikke være Teliophone-brukere. På dette punktet skiller Teliophone seg fra andre lignende apper på markedet.

Teliophone støttes av alle iPhone-modeller som bruker iOS 8 og alle Android-modeller som bruker Android 3.0 og oppover.

*TelioPhone kan også brukes via 3G/4G/GPRS/EDGE, men da bør du være oppmerksom på at:
  • Mobiloperatøren din vil fakturere deg for bruk av mobildata. Bruk av mobildata i utlandet kan føre til høye kostnader.
  • Bredbåndstelefoni er avhengig av en viss tilgjengelig båndbredde og responstid, og det er normalt kun 3G datahastighet og bedre som fungerer tilstrekkelig. Dessverre er det vanskelig å garantere hastighet og responstid på 3G og 4G data, og dette kan påvirke samtale- eller videokvalitet.
Nyheter i den oppdaterte versjonen av Teliophone:
  • Betydelig redusert batteribruk
  • Bedre håndtering av innkommende samtaler med ny push-teknologi i iOS 8 og Google Cloud Messaging
  • Nytt og forbedret brukergrensesnitt
  • Forbedret lydkvalitet
  • Støtter iOS 8, inkludert iPhone 6 og iPhone 6 Plus, og alle Andriod-modeller som kjører 3.0 og oppover
  • Ny og enklere registreringsprosess
  • Mange feilrettinger og forbedringer

NB! Teliophone er kun tilgjengelig for kunder med abonnement på fasttelefon hos Proximo. Du trenger ikke ha mobilabonnement fra Proximo for å benytte deg av tjenesten.

Vær oppmerksom på at Teliophone-tjenesten ikke automatisk blir sagt opp hvis du sletter appen fra mobiltelefonen. Kontakt kundeservice på telefon 07978 for å si den opp.

 

Bedriftsnett

For å logge inn på din brukerportal i Bedriftsnett kan følgende lenke benyttes:

https://bedriftsnett.proximo.no

Skriv inn ditt brukernavn, password og verifikasjonskode.

Brukernavn og passord skal være tilsendt deres bedrift på aktiveringsdato. Dersom du mangler brukernavn må du ta kontakt med deres interne ressurs som er ansvarlig for Bedriftsnett løsningen. Dersom du mangler passord kan du velge “Glemt passord” på innloggingssiden.

Som bruker av Bedriftsnett har du tilgang til en mobil-app, hvor du som bruker enkelt kan velge ulike profiler, melde deg ut/inn av svargrupper, se tilgjengelighet til kollegaer, sette over samtaler til kollegaer ringe fra internkatalogen etc.

Mobil-app kan lastes ned fra Apple Store for iPhone – søk opp ”NextGentel” og velg appen ”NextGenTel Mobilt Bedriftsnett”. Det kreves min. iOS versjon 7.0 eller nyere.

Eller fra Google Play for Android enheter - søk opp ”NextGentel” og velg appen ”NextGenTel Mobilt Bedriftsnett”. Det kreves min. Android versjon 3.2 eller nyere.

Du kan endre hvilket telefonnummer som skal vises når det utføres et utgående anrop fra din telefon(er).

Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bedriftsnett.nextgentel.no

  1. Velg "Personlig side" i hovedmeny og "Min profil".
  2. I meny til venstre, velg "Tilgjengelighet & viderekobling". Velg deretter hvilken profil du ønsker å utføre endringen på og trykk på "Rediger" (gul penn).
  3. Ved "Anropsnummervisning" kan du bestemme hvilket visningsnummeret du ønsker.

Det kan her velges mellom:

  • Personlig nummer (A-nummer)
  • Fullt nummer til bedriften (Hovednummer)
  • Kortnummer eller personlig nummer for interne samtaler og fullt nummer/hovednummer for eksterne samtaler.

Innstillingene gjelder kun for valgte profil. Det betyr at du kan velge andre innstillinger for andre profiler.

Bruker må være administrator for å kunne utføre denne endringen.

Under finner du veiledning til hvordan dere kan legge inn unntaksmelding ved for eksempel ferieavvikling:

Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bedriftsnett.nextgente...

Spille inn lydfil:

  1. Velg "Bedriftsadministrator" i hovedmeny, etterfulgt av "Lydmeldinger".
  2. Velg "Last opp lydmelding" dersom dere har en eksisterende lydmelding, eller "Spill inn lydmelding" om dere ønsker å spille inn en ny.
  3. Velg navn på lydfil, kategori skal være "Hovednummer". Dersom dere ønsker å spille inne en ny lydfil skriv inn telefonnummer som vil bli oppringt. Systemet vil da ringe opp deres telefon og gi instrukser på hvordan lydfil spilles inn.

Legge til unntak:

  1. Velg "Tidsstyring" i meny til venstre.
  2. Velg hovednummer i nedtrekksmeny etterfulgt av "Ny hendelse for hovednummer".
  3. Bak "Hendelsestype" velg "Unntak", velg så dato eller periode unntaket skal gjelde for.
  4. Ved "Tidsperiode" velg klokkeslett unntaket skal gjelde for, huk av "Hele dagen" dersom det skal gjelde hele dager innenfor unntaksperioden.
  5. Velg "Viderekobling" for å speisifisere hva som skal skje innen for unntaksperioden.
  6. For å legge inn lydfil dere har spilt inn, velg "Talemelding". Lydfilen skal da ligge under "Bedriftens lydmeldinger".

Unntaksmelding vil da bli spilt av innenfor valgt periode.

Personlig profil bestemmer hva som skal skje med inn- og utgående samtaler tilknyttet dine telefonnummere.

Valg av profil kan utføres via brukerportal eller mobil-app.

Via brukerportal:

  1. Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bedriftsnett.nextgente...
  2. Etter innlogging vil du se et lite ikon som markerer personlig profil øverst på siden. Trykk så på pil vedsiden av ikon for å endre aktiv profil.

 

Via mobil-app:

  1. Åpne "VPBX klient" appen på din smarttelefon.
  2. Logg deg på med ditt brukernavn og passord.
  3. Velg "Meg" i nederste meny.
  4. Trykk på "Tilgjengelighet".
  5. Velg ønsket aktiv profil.

Personlig profil er tilknyttet hver enkelt bruker. Profilen bestemmer hva som skal skje for innkommende/utgående samtaler tilknyttet direktenummer til bruker.

  1. Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bedriftsnett.nextgente...
  2. Velg "Personlig side" i hovedmeny og "Min Profil"
  3. I meny til venstre, velg "Tilgjengelighet & viderekobling". Velg så hvilken profil du ønsker å utføre endringen på og trykk på "Rediger".
  4. Endringer som utføres her, gjelder kun for valgt profil.

Hovednummer kan viderekobles til et telefonnummer, talemelding, tidsstyring, svargruppe, tastevalgsmeny eller et annet hovednummer.

Viderekobling av hovednummer må utføres av bruker som har administrator tilgang.

  1. Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bedriftsnett.nextgente...
  2. Velg "Bedriftsadministrator" i hovedmeny og deretter "Hovednummerstyring".
  3. Trykk "Rediger" (gul penn) på hovednummer dere ønsker å viderekoble.
  4. I nedtrekksmeny velger dere ønsket viderekobling.

Denne endringen kan kun utføres av administrator.

  1. Finn de gjeldende åpningstidene: For å finne de gjeldene åpningstidene velger du først «Bedrift» i hovedmeny og så «Hovednummerstyring» i menyen til venstre. Sjekk om det står «Viderekobling til tidsstyring» eller «Viderekobling til svargruppe. Hvis det ikke står noe er det ikke satt opp åpningstider.
  2. Hvis viderekobling til tidsstyring:
    • Velg «Tidsstyring» i menyen til venstre.
    • I nedtrekksmenyen velg hvilket hovednummer dere skal endre åpningstider for.
    • Kalender under hovednummer viser hvilken tidsstyring som aktuell.
    • Klikk på hendelsen dere ønsker å endre, dere får da opp et vindu som heter «oppdater tidsstyring».
    • Bak tidsperiode kan åpningstidene endres, det er viktig at dette ikke overlapper andre hendelser i samme tidsrom. Hendelsen før/etter må derfor også endres for å unngå dette.
    • Velg «oppdater» etter hendelse er endret.
    • I de aller fleste tilfeller er det satt opp hendelser før/etter åpningstidene, disse må endres for å samsvare med de nye åpningstidene.
  3. Hvis viderekobling til svargruppe:
    • Velg «Svargrupper» i menyen til venstre.
    • Velg «Rediger» (gul blyant) ved den aktuelle svargruppen.
    • I fanen «Åpningstid» ser dere åpningstid for svargruppen.
    • Klikk på hendelsen/åpningstiden dere ønsker å endre, dere får da opp et vindu som heter «Ny åpningstid for svargruppe».
    • Bak tidsperiode kan åpningstiden endres, velg «oppdater» etter åpningstid er endret.
  4. Åpningstider for deres hovednummer skal nå være lagret.

En svargruppe kan ha en egen velkomstmelding, dette kan kun opprettes av administrator.

  1. Velg «Bedrift» etterfulgt av «Lydmeldinger» i menyen til venstre.
  2. Her kan du laste opp en ferdig innspilt lydmelding eller spille inn en ny. Last opp lydmelding:
    • Velg «Last opp lydmelding»
    • Skriv navn på lydfil
    • Velg kategori «Svargruppe»
    • Trykk på «finn» for å velge eksisterende lydfil
    Spill inn lydmelding:
    • Velg «Spill inn lydmelding»
    • Skriv navn på lydfil
    • Velg kategori «Svargruppe»
    • Skriv telefonnummer som ønsker å bli oppringt for å spille inn lydfil, velg så «ok»
  3. Når lydmelding er lastet opp eller spilt inn, velg «Svargrupper» i meny til venstre.
  4. Velg «Rediger» (gul blyant) ved den aktuelle svargruppen.
  5. Under fanen «Hovedoppsett» hak av «Ja» ved «Velkomstmelding».
  6. Velg lydmelding , under «Bedriftens lydmeldinger» skal den nye lydmeldingen være tilgjengelig.
  7. Hak av lydmelding.
  8. Trykk «Oppdater» nederst på siden.

Driftsmeldinger

Proximo bytter epostløsning for kunder som har @broadpark.no epost.
Webmail-siden endrer utseende, men du har fortsatt tilgang til all epost.
Vi gjør oppmerksom på at siden for tiden kun er på engelsk. Norsk oversettelse kommer senere.

SMTP, POP og IMAP tjenere flyttes også til ny plattform.

De nye tjenerne har strengere krav til riktig bruk av brukernavn/passord og SPF-policy.

Om feil oppstår ved sending av epost bør derfor brukernavn/passord og SPF policy sjekkes.

14.48 Driftsfeilen skal nå være løst

14.25 16.11.2018

Vi har en driftsfeil som medfører ustabilitet for våre mobilkunder og kunder av vår sentralbordløsning Vi jobber med feilretting.



Personvern og cookies